hétfő, március 02, 2015

Íróeszköz: Story Plot Generator

2014 októberében Íróeszköz címmel arról számoltam be, hogy én, mint 21. századi, írni imádó leányzó egészen pontosan mivel is írok. Ezen az ötleten felbuzdulva gondoltam ki egy sorozatot, amiben olyan telefonos és egyéb alkalmazásokat veszek górcső alá, amik egy modern írópalánta számára hasznosak lehetnek, és első sorban amiket én magam is használok nap mint nap, illetve éppen csak megismerkedem vele, de használni tervezem.

Korábban már írtam a Writing prompts-ról, most azonban a Story Plot Generator nevű, angol nyelvű alkalmazást hoztam el nektek, szintén az ARC Apps fejlesztéséből.

Inspiráció és kihívás

Gyakorta megesik velem, hogy egyszer csak elönt az alkotási vágy: úgy érzem, írnom kell, mindegy miről, csak késztetésem van, hogy leüljek és tollat, billentyűzetet ragadjak; egyszerűen muszáj írnom, és kész. Az esetek többségében azonban semmi ötletem, sokszor még ihletem sincs ezen alkalmakkor, így általában mással foglalom le magam, hiszen mit tehetnék, hiába akarok írni, ha fogalmam nincs, miről... Bevallom, én ilyenkor gyakran hagyom veszni ezt az energiát, és simán mással kezdek el foglalkozni, szerencsénkre azonban itt van nekünk a Story Plot Generator (story = történet, plot = cselekmény), egy ingyenes app Androidra, ami könnyedén kihúzhat bennünket a bajból.

Külcsín és belbecs

Ahogy a nevében is rejlik, ez az applikáció arra hivatott, hogy találomra kidobjon nekünk bármiféle cselekményt, ezzel némi alapot szolgáltatva az íráshoz. Rendkívül kreatívan és igényesen lett fejlesztve, hiszen több műfaj közül választhatunk; Akció/Thriller, Dráma, Sci-fi, Krimi, Fantasy, Horror és Romantika között kedvünkre szemezgethetünk. Van még két plusz kategória (Superheroes = szuperhősök, és Apocalypse, amit nem tudom, hogy fordíthatnék igazán magyarra, de az amolyan világvége típusú, azaz zombiapokalipszis vagy aszteroida becsapódás, meg egyéb világkatasztrófa alapú cselekményeket foglalja magába), ezek azonban csak a Pro verzióban találhatók meg, ami párszár forintért érhető el a Play Áruházban.


  


Az app kinézete letisztult, könnyen átlátható, a kinézet fekete-fehér-világos zöld színsémára épül, ami kellemes összhatást nyújt, viszont a zöld az én szememnek egy kicsit túl harsány és neonos. Mivel az app ingyenes, némi hirdetés itt is helyet foglal, amit az adott részen (More Apps) a fehér x-re kattintva bezárhatunk, azonban nem mondanám igazán zavarónak, és a sok hasznos funkcióért, amit kapunk cserébe, el lehet viselni.


  


Műfajonként négy-négy kérdésre kapunk egy-egy meghatározást – ez a négy kérdés pedig típusonként eltér, hisz amíg egy fantasyben a helyszínre, szereplőre, egyéb részletekre és a fő célra kapunk promptokat, romantikus történetben alapszituációra, bonyodalomra, témára és más részletekre ad ki lehetőségeket.
Az alkalmazás rendkívül hasznos funkciója, hogy nem kell mindig a főmenübe visszalépnünk, ha egy másik műfajt szeretnénk megnézni, mert a bal felső sarokban található legördíthető menüben könnyedén átugorhatunk a drámából a horrorra, ezenkívül az egymásba mutató nyilakra kattintva frissíthetjük az aktuális oldalt, és új tartalmat generál nekünk az app, ezenkívül, mint a Writing Prompts-ban, itt is elküldhetjük magunknak emailben a kapott promptokat.

Véleményem szerint

A Story Plot Generator egy igazán hasznos, könnyen kezelhető app, ha írni akarunk, viszont nincs ötletünk cselekményre, ezért ilyen alkalmakra mindenképp ajánlom angollal elboldoguló írást kedvelőknek, egy próbát megér, emellett már csak a puszta kihívás kedvéért is érdemes vetni rá egy pillantást. Én például kísérletező típus vagyok és szeretem feszegetni a határaimat, hajtani magam, hogy meg tudom-e csinálni, így szeretek új dolgokat, módszereket tesztelni az írásban is.
A Pro verziót viszont ez esetben is elhanyagolhatónak gondolom – hacsak valaki kimondottan él-hal a szuperhősös és világvége sztorikért, és nem bír nélkülük meglenni –, az ingyenes verzióban is kapunk épp elég promptot.

* ** *

Hasznos linkek:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése