kedd, április 05, 2016

Füles

Az ember zenekedvelő lánya és fia nem egyszerűen választ magának új fülhallgatót. Fontos, szem előtt tartandó tények ugyanis a következők.

1. Megfelelő szín

Talán hóbort, de egyfajta szabályom, hogy mindig olyan színt választok, amilyen azelőtt nem volt, mondjuk ettől eléggé eltértem, lévén, hogyha van rá lehetőség, általában a türkizféle árnyalatokat választom egy ideje, bár nem egyszer pórul jártam a szín miatt: egyszer olyat választottam, aminek eleve nem szólt az egyik fele, és másnap mehettem is vissza kicseréltetni, máskor pedig cirka pár hét alatt bedöglött.

2. Megfelelő forma

Mások talán azt mondják, csak egy vacak fülhallgatóról van szó, nekem azonban fontos a design is a szín mellett: nem mondom, hogy legyen divatos, mert nem követem a divatot, de ha valami nem tetszik, vagy nem gondolom magamhoz illőnek, azért nem fogom a fülembe dugni, csak mert a célnak megfelelő.

3. Megfelelő hangzás

Ez az, amit talán a legnehezebb kifogni. Bár botfülű vagyok, és a volt zenetanárom egyébként nagyon is utált szavaival élve: nincs zenei hallásom, mégis piszkosul érzékeny a fülem a hangokra, és rohadtul zavar, ha az új füles egyszerűen máshogy szól. Nem vagyok hozzáértő, ezért nem tudok a megfelelő szakszavakkal dobálózni, csak egyszerűen piszkál, amikor nem úgy szól, ahogy az a kényes fülemnek jó lenne. Sokszor hiába a leírás, mégsem olyan a hangzás, mint azt szerettem volna, így legutóbb is befürödtem vele.

És nem utolsó sorban: megfelelő ár

Most rest voltam az olcsóbbat választani, lévén, hogy egyszer már pórul jártam vele, viszont most szín után is mentem, mikor egy drágább mellett döntöttem, ami azonban pech, hiszen pocsékul szól... A magas hangok nagyon sértőek, hiába állítgatom a hangerő szabályozóval, sehogy se akar jól szólni, ilyen kifogással meg azért mégse vihettem vissza, úgyhogy most addig használom, amíg be nem döglik, bár lehet, végül rásegítek kicsit...


Egy szó, mint száz, a helyes füles kiválasztása nem egy könnyű feladat, s ha van egy már ár-minőség arányban korábban jól bevált darab, ne legyünk restek amellett maradni, mert az újdonság bármennyire is csábító, sokszor nem válik be úgy, mint azt szerettük volna.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése