péntek, április 22, 2016

Használd ki az időd!

Nem szeretem pazarolni az időm, és igazság szerint meg tudok halni, amikor a fejemből kinézve kell várnom, és semmi aktuális dolgom nem akad – persze a lustálkodás és a semmittevés mint rekreációs folyamat, számomra teljesen más tészta... 

Ma viszont bő egy órát lézengtem egyik buszmegállóból a másikba, amíg meg nem érkezett a buszom, és bár sokkal szívesebben csellengtem, minthogy túlórázzak, azért igencsak piszkálni szokott az az elvesztegelt tíz-húsz perc, sokszor egy-egy óra, amíg várni kell valamire, és jóformán balgaságokkal fecsérlem a drága – és pótolhatatlan!! – időm.

Íme hát egy rövid lista, mit is érdemes tenni abban a pár fölös percünkben, amíg éppenséggel semmi dolgunk nem akad.

1. Olvass

Csak még egy oldalt, csak egy másik cikket vagy blogbejegyzést. Ha már egyszer okossá vált a telefon, és szert tettünk mindenféle kütyüre, miért ne használjuk művelődésre, szellemi feltöltődésre?

2. Írj

Általában van bennem egyfajta félsz a nyilvános helyeken történő írástól, de ha tudunk magunknak egy biztonságos zugot találni, ahol illetéktelenek talán nem látnak bele a dolgunkba, azt mondom: miért is ne? – Igaz, engem blokkolni szokott maga a tény, hogy közterületen vagyok, és hogy nem tudok belefeledkezni az írásba, hiszen azt azért mégsem akarom, hogy három busz süvítsen el mellettem, de ha éppenséggel elkap az ihlet, akkor én biza írni fogok, akkor is, ha százan vannak körülöttem.

És végezetül:

A saját beállítottságodnak megfelelően tégy, amit akarsz – játszhatsz is az egyik kedvenc mobilos játékoddal, telefonálhatsz, chatelhetsz haverokkal, lényeg, hogy használd ki az idődet, s ne hagyd elvészni, mert talán egy-két perc nem tűnik olyan soknak, jusson eszedbe, hogy azt már vissza nem kapod!

Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy a saját időnkkel mi magunk rendelkezünk, jut, amennyi jut, viszont nem is lehetne rástresszelnünk túlzottan. Ha arra van éppen szükségünk, hogy céltalanul kószáljunk egyet, vagy heverészni vágyunk csupán az ágyon, és nézni ki a fejünkből – mert bizony ilyen napok is akadnak szép számmal –, esetleg relaxálni akarunk és órákig zenét hallgatni, ne gátoljuk magunkat, ne féljünk azt tenni, amit a lelkünk éppen kíván, hiszen bár az élet meglehetősen rövid, legfontosabb, hogy úgy töltsük a lehető legtöbbet belőle, ahogy azt mi szeretnénk, és ahogy az nekünk jól esik.

Kép forrása



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése