péntek, március 18, 2016

A „félig kész” bejegyzésekről

Bejegyzések írása közben gyakorta merül fel bennem, hogy olyan félbecsapottnak érzem az írásom – ez alatt azt értem, hogy vagy mintha eltértem volna a tárgytól, vagy egyszerűen nem tudom, miként folytassam tovább, ettől pedig mintha lógna a poszt lába a levegőben, félbehagyottnak tűnik, ettől pedig maga a minősége is megcsappan.

Ilyenkor általában kétféle praktikát gyakorlok: egyik esetben félreteszem inkább az írást, helyette mással foglalkozom, vagy simán kiszellőztetem pár percre a fejem – ennek igazán eredményes hatása van, ugyanis egy öt perces játék vagy frissítő fürdő során úgymond megülepednek a gondolataim, jobban át tudom látni, miről is akartam szólni a bejegyzésben, s esetenként új ötleteim is támadnak, amikről később írhatnék.
A másik, úgy vélem, rosszabbik eset, amikor csak azért is ott ülök a poszt felett, már-már görcsölök, hogy fejezzem végre be, legyek már rajta túl... Ez a megközelítés mindenben rossz, hiszen a saját kreatív energiánkat blokkolhatjuk azzal, hogy sürgetni akarjuk magunkat, az írás élvezetből és szenvedélyből átváltozik kötelességbe, kudarcba, egy lerombolnivaló gátba – ilyenkor inkább érzem azt, hogy tényleg eltérek a tárgytól, nem is tudom, már mit akartam kifejezni, szem elől tévesztettem a célt, és csak össze-vissza habogok, de lezárni nem igazán tudom a posztot.

Az, hogy mennyi idő alatt tudunk megírni egy blogbejegyzést, novellát vagy a kitűzött fejezetet, csakis rajtunk múlik, egyénileg változik, ahogy az is, milyen módszerekkel tudunk kilépni az írói blokkokból. Én például szeretek kísérletezgetni, többféle praktikákat kipróbálni – úgy vélem, így fejődhetek is, hiszen nagyobb rálátásom lesz dolgokra, több eshetőség közül tudok válogatni, s ami a legfontosabb: fel tudom fedezni, mi passzol hozzám, mi működik nekem a legjobban, s végső soron ez a lényeg. 

Nem az számít, mások hogyan csinálják, és másoknak mi jön be és mi nem – persze tanulhatunk ezekből, ötletet is vehetünk róla, de a nap végére még mindig az a fő, hogy mi magunknak mi válik be az íráshoz vagy akármi máshoz.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése