szombat, február 07, 2015

Művészsarok: Laura Ingalls Wilder

https://www.google.hu/

Nagy örömmel fogadtam a Google mai napi doodle-jét – így nevezik azokat a kis képeket, logókat, amikbe a Google keresőoldalán szoktunk botlani valamely neves ünnep- vagy emléknapon, illetve egy-egy esemény alkalmából. Személyesen én nagyon szeretem őket, mert sok kreatív és ötletes alkotás szerepelt már – egyik kedvencem a Freddy Mercury-s –, itt pedig bármikor vissza lehet nézni őket.


Visszatérve a mai nap témájához, ez az aktuális doodle Laura Ingalls Wildert hivatott illusztrálni, akinek születésének 148. évfordulójára emlékezünk ma. Hogy ki ő? Bizonyára sokaknak cseng ismerősen, ha azt mondom: A farm, ahol elünk (Little House on the Prairie). Ez egy nálunk első ízben a 90-es évek végén az RTL Klubon vetített, amerikai tévésorozat, amely egy 1870-80-as évekbeli kisvároska életét mutatja be, főként az Ingalls családra fókuszálva, és a fent említett írónő önéletrajzi ihletésű regényei alapján készült. 


Én nagyon szeretem ezt a sorozatot, emlékszem, amikor kicsi voltam, a családommal leültünk, és minden alkalommal nyomon követtük az epizódokat, ezért nagyon kedves emlékeket idézett fel bennem ez a kis illusztráció, amire először azt hittem, teljes egészében számítógépes animáció, azonban igazi figurákkal készítették a képet, ha tudtok angolul, itt olvashattok az eljárásról, nagyon érdekes. 
Ha pedig ugyanolyan rajongó vagy, mint jómagam, a STORY4 és STORY5 csatornák jelenleg is műsorra tűzik a sorozatot – minden hétköznap látható dupla résszel –, illetőleg ezen a weblapon hasznos információkat találhatsz, köztük azt is, melyik hazai könyvtárakban kölcsönözhető az írónő könyve. 

Szerencsére a lakóhelyem közelében is megtalálható, ahogy nézem, aminek elképesztően örülni fogok, ha tényleg a kezembe tudok venni egy példányt, mert mindenképpen el szeretném olvasni, hiszen nem is tudom, egyszerűen mindig izgatottá válok, ha egy nálamnál sokkal korábban élt írónővel találkozom. Szeretem elképzelni az adott kort, amikor élt, és hogy miképpen alkothatott, s bár a modern korban egyszerűbben publikálhatjuk a munkánk a nagyvilágba, az, hogy például írógépen írhassak, mindig is vonzott... Mondjuk ez egy másik történet.


Zárásnak pedig egy 2013-as cikk arról, hogyan néznek ki a sorozat szereplői napjainkban.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése