péntek, február 20, 2015

31 nap a jobb blogolásért: Ötletnapló

Forrás és tippek a kihíváshoz

A rendezett, stresszmentes blogolás érdekében hasznos lefirkantani az ötleteinket, egyéb terveinket, amiket közzé szeretnénk tenni, de akár írásban, vagy az élet egyéb területén is haszonnal járhat, ha feljegyezzük, mi tennivalónk akad. A Parajunkee most azzal az újdonsággal rukkolt elő, hogy vegyünk tollat vagy ceruzát a kezünkbe, fogjunk egy füzetet, jegyzettömböt, bármiféle íróeszközt, és vessük papírra az ötleteinket.

A hangsúly itt magán a jegyzetelésen van, nem kell kész szövegeket leírni, akár kisebb rajzok, karikatúrák használatával is célt érhetünk. Ragadjunk pennát, kreativitásra fel!


* ** *

Bár ezt a feladatot megcsináltam és egész jó mókának bizonyult, mégis azt kell mondjam, személyem szerint nem látom ugyan sok értelmét egy ilyen kimondott ötletelős füzetkének. Persze kinek a pap, kinek a papné, de tudom magamról, hogy ha nem is mindig, legtöbbször a kezem ügyébe akad a telefonom vagy a tablet, és ha hirtelen megérint a múzsa, azonnal feljegyzem az ott rendelkezésemre álló eszközökön pillanatok alatt, míg papírra és ceruzára nem éppen mindig akad idő, és az éjszakai órákban villany nélkül teljesen kivitelezhetetlen a használatuk, ellenben egy telefonnal. 
Noha szeretek rajzolgatni, és nem telt 5 percnél többe, míg megalkottam az én saját firkálmányom, nem hiszem, hogy napi szinten tudnék vezetni egy ilyen naplót, mert az életstílusom sem olyan, és bármennyire is szeressek kézzel írni, digitálisan feljegyezni dolgokat sokkal egyszerűbb, mellette több helyen meg tudom osztani az ott lévő adatokat, hozzá tudok férni a jegyzeteimhez pl. Google Drive-on vagy Evernote-on a számítógépen is, ez pedig számomra sokkal használhatóbb, mint hogy a szabadidőmben rajzolgassak. 

Viszont örülök, hogy kipróbáltam, mert egész aranyos dolgok sültek ki a próbálkozásaimból, de hosszú távon akkor sem fogom csinálni, alkalmanként meg eddig is volt, hogy hirtelen papírra jegyeztem le valamit, ám egy külön füzetet vezetni erre nem fogok. 


További negatívumok:
  • könnyen elkavarodhat – amilyen rendetlen én ráadásul lenni tudok –, legyen az egy sima lap, de egy egész kódexet is képes vagyok szem elől veszíteni, míg a fent említett helyeken minden egyes feljegyzett dokumentum megmarad, akár kóddal védve, amíg én ki nem törlöm, vagy meghal az internet,
  • még ha az írott szó örök is, jobban mások kezébe juthat, amire különösen háklis vagyok, mert kifejezetten utálom, ha a cuccaimhoz nyúlnak, különös tekintettel az írásaimra, ezért annyira nem is szeretek jegyzeteket hátra hagyni.


Szó mi szó, úgy gondolom, mindenki máshogy csinálja, mindannyiunknak más bevált taktikája van, új utakat bejárni, másféle módszereket kipróbálni pedig nem igazán nevezhető bűnnek, a legfontosabb pedig, hogy maradjunk hűek önmagunkhoz.

A kézírásom az olvashatatlan és a szép között mozog,
ez most a kettő közé sikeredett.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése