vasárnap, február 01, 2015

31 nap a jobb blogolásért: Tavaszi nagytakarítás

Forrás és tippek a kihíváshoz

Mielőtt még elértem volna ehhez a feladathoz, elkezdtem csinosítgatni a blogot, különösen a sidebart, így megváltam pár widgettől:

  • elsőként ezt a kis gifet távolítottam el, ami az oldalsáv felső részén volt látható.
Muszáj volt kitenni magamnak, hehe

Az egyik kedvenc Muse dalom refrénjét mutatja, és nagyon szerettem a blogomon látni, mivel pluszjelentése is volt számomra,  elég sokáig, talán vagy 2-3 évig is látható volt. A Parajunkee napi tippjeit – közvetlen link a bejegyzés elején található kép alatti feliratban, vagy ha az nem működne valami oknál fogva, akkor itt elérhető – olvasva azonban kicsit elgondolkodtam, vajon valóban szükségem van-e rá. 
Bár ez az én személyes blogom, azaz nem kimondottan írós-könyves, de nem is egyöntetűen naplóféle, inkább tekintek rá egy kategorizálatlan, szabadabb helyre, ahol az írásaimat és egyéb gondolataimat osztom meg a világgal, amikor azonban magamtól elvonatkoztatva próbáltam szemlélni a blog kinézetét, bármennyire is szerettem ezt a gifet, feleslegesnek éreztem, hiszen az oldalamra tévedők zömének nagy valószínűséggel fogalma se lenne és nem értené, mi ez, és mit jelent az ott, ezért fájó szívvel ugyan, de menesztettem.


Ezzel kapcsolatban úgy gondolom, hogy legyen bármilyen széleskörű és változatos az érdeklődési körünk, mindennek megvan a maga helye, tehát hiába szeretem én a Marvel filmeket olyan nagyon, ezen a blogon értelmetlennek gondolom, hogy bármiféle komolyabb, úgymond fangirlözést lefolytassak, illetve egyéb, nekem tetsző képekkel díszítsem a blogot, hiszen erre megvannak a megfelelő platformok (Twitter, Tumblr), és az egyéb fórumok, ahol a rajongók összejöhetnek, és egy jót dumálhatnak arról, amit annyira imádnak.


Egyéb változtatások:

  • kiszedtem továbbá egy Vámpírnaplós naptárt, ami Damont ábrázolta.

Csak azért tettem ki anno, mert tetszett maga az ötlet, hogy naptár legyen kinn az oldalsávban, emellett mutatós volt, és Damon a kedvencem karakterem a sorozatból. Az okok, amiért kiszedtem részben ugyanaz, mint amit a fentiekben kifejtettem, illetőleg hozzájárul még az is, hogy már nem követem nyomon a sorozatot, és nem is érdekel annyira, egyszóval: felesleges.


A Parajunkee említette még a bloglistát is, erre is vettem egy szempillantást, és

  • eltávolítottam egy már nem publikus blogot a listából, illetve kitettem egy újat, amit a napokban kezdtem el figyelemmel követni.

Számomra sosem úgy működött a bloglista, hogy (csak) azokat soroltam fel, akik szintén kitettek engem a saját blogukon, hanem eszembe jutott egy frappáns szójáték – Felnézek rájuk –, és mivel ezt találónak gondoltam és szimplán tetszett, felvettem azokat a blogokat, amiket jobban olvasok, vagy olvasni tervezek. Ennek hátsó szándéka is van, hiszen elég lusta vagyok, és sokszor nem megyek be a bloggerbe a rendszeresen olvasott blogokhoz, így hasznosabbnak gondoltam, ha a saját oldalamról közvetlen meg tudom közelíteni őket.



Ezenkívül:

  • változtattam a bejegyzések címének fontját, mert hiába szeretem a Homemade Apple betűtípust, sokszor olvashatatlan, és
  • elgondolkodtam, hogy több fiókom linkjét kiteszem, mint pl. Instagram, de ezzel kapcsolatban van egy-két fenntartásom, amiről terveztem egy bejegyzést írni, úgyhogy még nem döntöttem el.


Ennyiből állt egyelőre az én tavaszi nagytakarításom, bár korántsem végeztem. Amikor elsőéves egyetemista voltam, a blogomon több olyan, mondhatni túlzottan személyesebb hangvételű bejegyzést közzétettem, amit ma már feleslegesnek és butaságnak gondolok, ezeket szándékozom szelektálni, akár törölni is, ha úgy látom szükségét.


Mindemellett Olívia felsorolt pár hasznos oldalt a mai feladattal kapcsolatban, amiknek segítségével pl. ki lehet szűrni a már nem élő linkeket a bejegyzéseidből – ehhez elég csupán beillesztened a blogod url címét –, ezekre még vetni fogok egy pillantást.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése