hétfő, február 23, 2015

31 nap a jobb blogolásért: Előnyök és hátrányok

Forrás és tippek a kihíváshoz

Mostani teendőnk, hogy készítsünk egy listát magunknak, amiben felsoroljuk a blogolás előnyeit és hátrányait.


Ahogy megvizsgáljuk egy-egy szituáció, élethelyzet előnyeit és hátrányait, ha tanácstalanok vagyunk valamiben, vagy nem látunk elég tisztán, miért lenne a blogolás kivétel? Rám nem jellemző ez ugyan, a Parajunkee szerint azonban hasznos, ha jobban meg akarjuk ismerni magunkat, illetve zöld ágra vergődni a dilemmával, hogy akkor most blogoljunk, avagy ne.


Tippek egy ilyen lista elkészítéséhez:

  • legyen lényegre törő, egyáltalán nincs szükség elveszni a legapróbb részletekben,
  • a felsoroltakat osztályozd egy 1-5 vagy 1-10 terjedő skálán, ahol az 5 és a 10 a leginkább fontosat takarja, míg az 1 a legkevesebb jelentőséggel bír,
  • a negatív oldalon felsoroltak között nézz szét, hogy tudsz-e valamin változtatni esetleg.

* ** *
Íme az én listám. Címszavazni képtelen vagyok, úgyhogy szép Piperösen "tömör". 
Egyébként először készítettem html táblázatot, megtapsolom magam. :)



Pontszám Előnyők Hátrányok Pontszám
5
közzétehetem a gondolataim, írásaim, a saját kedvemre fejezhetem ki magam

könnyen támadhatnak érte, hiszen ki vagyok szolgáltatva a kritikusoknak és az embertársaimnak
4
4
(hasonló érdeklődésű) embereket ismerhetek meg, kapcsolatokat alakíthatok ki, támogatókra lelhetek
szerezhetek ellenségeket vagy éppen rosszakarókat is 3
4 egy önálló blog elég nagy pozitívummal bírhat, ha olyan területen akarok munkába állni, mint pl. újságírás
a különböző közösségi oldalakon lévő fiókjaimat társítva könnyen lenyomozható vagyok, és manapság a munkaadók is utánam nézhetnek a neten, mielőtt egyáltalán szóba állnának velem vagy alkalmaznának
5
5
fejlődhetek az írásban, megtanulhatok karbantartani egy weblapot, ezáltal időt szentelhetek annak, amit szeretek
(képszerkesztés, html)
időigényes, és laptop nélkül nehézkesen kivitelezhető 2

18

14


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése